Hoe gaat een offerte afspraak aan huis in zijn werk? Sofie neemt je mee!


Sofie gaat in haar volgende vlog samen met collega Hans op bezoek bij de klant thuis voor het bespreken van een offerte. Hans is een van de 4 vertegenwoordigers van ons bedrijf en gaat dagelijks bij klanten langs om een offerte op te stellen of door te nemen! Sofie is uiteraard benieuwd hoe zo’n huis bezoek verloopt en stapt al vroeg bij hem in de auto op weg naar Veghel.  

Onderweg naar de klant!  

Hans legt in de auto uit wat de bedoeling is van het bezoek. Deze klant heeft een tijdje geleden zelf een offerte aangevraagd via ons online offerte systeem en deze wil de klant doorlopen en bespreken. Klanten vragen vaak eerst thuis een offerte aan via het online offerte systeem, daarin staat alles heel helder uitgelegd en zodoende hebben de klanten al een indicatie van de prijs. Daarna gaat Hans daarheen en bespreken ze de offerte en kijken ze naar de situatie van de kozijnen. Als klanten nog niet precies weten wat ze willen komen ze naar een van onze 3 belevingscentra ´s om alle producten te kunnen zien en voelen.

Op bezoek bij de klant thuis 

Als Hans en Sofie uitgestapt zijn bij de klant en zich hebben voorgesteld gaan ze naar binnen. Er zijn eigenlijk 5 fases in een thuis bezoek: voorstellen, offerte doornemen, situatie bekijken en opnemen, offerte doorspreken en zo nodig aanpassen en afronden van bezoek. Sofie volg Hans in zijn bezoek en ziet dat hij alle kozijnen na meet, de offerte wat aanpast en als de klant het eens is met de offerte zetten zij een handtekening en is de opdracht rond. Hans en Sofie bedanken de klant en rijden weer terug naar Moergestel.

Terug naar Moergestel 

Sofie laat Hans weten dat ze het erg leuk vond en Hans verteld haar nog dat de afwisseling van de huisbezoeken bij zoveel verschillende klanten en huizen zijn werk zo leuk maakt. Hij legt ook kort uit hoe mensen zelf een offerte via het online offerte systeem kunnen invullen en dat niet iedere klant tijdens zijn bezoek de offerte ondertekend. Vaak willen mensen toch nog in het Belevingscentrum zien wat ze gaan kopen en tekenen dan daar de offerte.

Terug bij het Belevingscentrum 

Als Hans en Sofie weer terug zijn bij het belevingscentrum bedankt Sofie Hans voor het mee rijden naar de klant en sluit Sofie af voor de kijkers. Wil je dat Hans of een van onze collega’s bij je langs komt om een offerte te bespreken, maak dan een afspraak via de contactpagina. Mocht je nog vragen hebben dan kun je ons bereiken op 0800-0047 of op Ramenfabriek.nl. Mocht je meer video’s van ons willen zien dan kun je je abonneren op ons Youtube kanaal. Vergeet de video niet te liken met het duimpje omhoog en tot snel!


“Sinds 1986 kozijnen op 't hoogste niveau!”